Home

Wycieczka do Warszawy

Email Drukuj PDF

22 maja o godzinie 4 rano klasy III naszego gimnazjum pojechały na trzydniową wycieczkę do Warszawy.
Pomimo wczesnej godziny wszyscy przybyli punktualnie, o 345. O 400 wyruszyliśmy. Pierwszy dzień był najbardziej wymagającym dniem, co niezbyt podobało się chłopakom, którzy zamiast snu w autokarze, wybrali grę na komputerze. Mimo to jakoś trzymaliśmy się wszyscy na nogach. Pierwszym punktem wycieczki była wizyta na Powązkach, najbardziej znanej nekropolii naszego kraju. Przeszliśmy Aleją Zasłużonych, zobaczyliśmy miejsca spoczynku sławnych muzyków, aktorów, naukowców i polityków.

Następnym punktem był Sejm. Miejsce, w którym podejmowane są najważniejsze decyzje dotyczące naszego kraju, zrobiło na nas duże wrażenie. Dowiedzieliśmy się, że półokrągły budynek, który jest pokazywany w telewizji, jest jednym z wielu budynków, w których mieści się sejm. Sala obrad, do której dotarliśmy jednym z podziemnych korytarzy, na żywo wygląda zupełnie inaczej. Sposób, w jaki ustawione są kamery, powoduje, że na zdjęciach wydaje się być bardzo duża. Z perspektywy galerii znajdującej się ponad siedzeniami dla posłów widać prawdziwe wymiary tego budynku. Przewodnik opowiedział nam o historii sejmu i o poszczególnych budynkach. Zobaczyliśmy makietę sejmu oraz kolekcję lasek marszałkowskich z różnych okresów. Następnie przejechaliśmy Krakowskim Przedmieściem oraz Nowym Światem i udaliśmy się do Zamku Królewskiego. Odbyliśmy po nim spacer, podczas którego słuchaliśmy o historii zamku oraz o poszczególnych elementach wystroju, o ich znaczeniu i pochodzeniu. Widzieliśmy opływającą złotem salę balową, biuro, garderobę i sypialnię królewską, dwie sale tronowe i kilka innych pięknych pomieszczeń. Na wystawie można było zobaczyć, w jak okropnym stanie znajdował się zamek po drugiej wojnie światowej. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się na przerwę, podczas której podziwialiśmy piękno rynku . Później przeszliśmy na Starówkę, gdzie widzieliśmy między innymi mury obronne Warszawy, stare kamienice i targ. Następnie udaliśmy się w część Warszawy znaną wszystkim z telewizji. Zobaczyliśmy Pałac Prezydencki, gdzie dowiedzieliśmy się kilu ciekawostek o nim, hotele Bristol i Europejski, Plac Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza. Z kolei udaliśmy się do słynnych Łazienek. Zobaczyliśmy między innymi Pałac na Wyspie i Biały Domek. Stąd przeszliśmy do restauracji, gdzie zjedliśmy obiadokolację.  Później pojechaliśmy do  miejsca zakwaterowania, do hotelu „Bida z Nędzą” – na szczęście nazwa nie była adekwatna do panujących tam warunków.

Drugiego dnia pierwszym punktem programu była wizyta na Stadionie Narodowym. Ta część wycieczki w szczególności spodobała się chłopcom, którzy jako fani piłki nożnej doskonale znali obiekt z telewizji. Przejście po stadionie i zobaczenie wielu pomieszczeń, których nie da się zobaczyć przy okazji meczów, było bardzo ciekawym przeżyciem. Widzieliśmy szatnie piłkarzy, ławki rezerwowych w specjalnym hangarze, salę konferencyjną, bufet i wiele innych ciekawych miejsc. Następnie udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik,  gdzie w prosty i przystępny sposób można nauczyć się  podstaw fizyki , biologii i chemii. Spędziliśmy w nim ponad trzy godziny i nikt się nie nudził. Jedną z najciekawszych atrakcji była atrapa tonącego statku w postaci pochylonego o kilkanaście stopni, stylizowanego na korytarz kontenera. Interesująca była również seria eksperymentów dotyczących światła, prądu elektrycznego i magnetyzmu. Następnie wybraliśmy się ponownie na Starówkę warszawską aby przejść się i zobaczyć, jak Warszawa wygląda wieczorem. Potem udaliśmy się do hotelu.
Trzeciego dnia, po spakowaniu się, pojechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki. Wyjechaliśmy windą na piętro z tarasem widokowym i przez kilkanaście minut podziwialiśmy panoramę Warszawy. Następnie udaliśmy się do pobliskich Złotych Tarasów, gdzie mogliśmy coś zjeść, kupić i odpocząć. Około godz. 14.00 zapakowaliśmy do autobusu i wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Podróż minęła spokojnie, bo wszyscy byli zmęczeni i nikt nie miał siły na wygłupy. Około godziny 20 autobus podjechał na parking przy MKSie,  gdzie czekali już na nas rodzice.
Cała wycieczka bardzo nam się podobała. Z pewnością to kilka z tych dni, których nigdy nie zapomnimy. Grono przyjaciół dookoła, ciekawy program, komfortowe warunki i przyjazne młodzieży nauczycielki sprawiły, że każdy z nas zapamięta tę wycieczkę do końca życia.

Wojciech Warmuz

Dzisiaj jest: Sobota
19 Sierpnia 2017
Imieniny obchodzą
Bolesław, Emilia, Jan, Julian, Juliusz,
Ludwik, Piotr, Sebald

Do końca roku zostało 135 dni.