Home

Wycieczka klas III gimnazjum

Email Drukuj PDF

Dnia 14 maja 2018 roku dwie klasy III gimnazjum wraz z opiekunami wyjechały na czterodniową wycieczkę. Głównym celem podróży było zwiedzenie Pragi i terenów południowo-zachodniej Polski.

Po 4 godzinach dojechaliśmy do kopalni złota w Złotym Stoku. Zwiedzanie podziemnych tras górniczych, przejazd kolejką, wysłuchanie opowieści i legend przewodnika były ciekawym rozpoczęciem wycieczki. Kolejnym punktem naszej wyprawy była wizyta w Kłodzku. Zobaczyliśmy starówkę i monumentalną katedrę NMP z 1364 roku. To ogromna budowla, na zewnątrz w stylu późnogotyckim, w środku barokowym wywarła na mnie duże wrażenie. Piękna fasada i liczne ornamenty czynią to miejsce niezwykłym. Przez około godzinę spacerowaliśmy po mieście i oglądaliśmy stare, poniemieckie zabudowania. Ostatnią atrakcją tego dnia było zwiedzanie Twierdzy Kłodzkiej. Mieliśmy okazję zobaczyć prototyp armaty, poznaliśmy historie tego miejsca, jego tajemnice i legendy.
Drugiego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy do Błędnych Skał. W Parku Narodowym Gór Stołowych oglądaliśmy krajobrazy i podziwialiśmy ogromne głazy o nieregularnych kształtach. Ciekawym doświadczeniem było przeciskanie się przez szczeliny. Towarzyszące temu wilgoć i ciemność dodawały emocji temu wydarzeniu. Po plenerowej wędrówce pojechaliśmy zwiedzić stare uzdrowisko - Kudowę - Zdrój. Zobaczyliśmy urokliwy park (stworzony na planie angielskim) i duży, barwny rynek. Na koniec dnia wybraliśmy się do Czermnej, gdzie zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek. To miejsce wywarło na nas duże wrażenie.
Następnego dnia wyjechaliśmy do Pragi. Niestety, pogoda nie sprzyjała, lecz mimo tego udało nam się zwiedzić miasto. Rozpoczęliśmy od wizyty na placu zamkowym, byliśmy świadkami uroczystej zmiany warty, a następnie udaliśmy się do katedry św. Wita. Później przeszliśmy przez słynny Most Karola, a ostatnim punktem był spacer po pasażach Korona. Długo wracaliśmy do Polski, a kiedy dotarliśmy, po posiłku, udaliśmy się odpocząć.
Ostatniego dnia nasze plany pokrzyżowała pogoda. Zamiast zwiedzania Skalnego Miasta w Czechach, pojechaliśmy zobaczyć klasztor w Wambierzycach. Obejrzeliśmy ponad 100-letnią szopkę ruchomą.
Pod długiej drodze dotarliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej. Wycieczka była bardzo intensywna i ciekawa. Myślę, że produktywnie spędziliśmy tam czas i będę ją dobrze wspominać.

Anna Luba
klasa III A

Dzisiaj jest: Piątek
22 Czerwca 2018
Imieniny obchodzą
Achacjusz, Achacy, Agenor, Alban,
Broniwoj, Flawiusz, Innocenty,
Innocenta, Kirył, Paulina

Do końca roku zostało 193 dni.