Home

Wspomnienia z wycieczki

Email Drukuj PDF

Dnia 8.10.2018 roku uczniowie klasy VI wybrali się na dwudniową wycieczkę do Sandomierza i Łańcuta.
Wyjechaliśmy z Kalwarii o godzinie 8:00, podróż trwała ok 3,5 godziny. Gdy dojechaliśmy do Sandomierza, spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po mieście. Najpierw odbyliśmy rejs statkiem po Wiśle i stamtąd obejrzeliśmy panoramę miasta.

Następnie - już pieszo - zwiedziliśmy starówkę i przeszliśmy podziemną trasą turystyczną, która kilometrami ciągnie się pod miastem. Przewodnik pokazał nam też ważne miejsca związane z największą „gwiazdą” Sandomierza-filmowym ojcem Mateuszem. Na zakończenie udaliśmy się do kościoła św. Józefa, gdzie zobaczyliśmy bardzo dobrze zachowaną mumię z XVII w. wojewodzianki Teresy Morsztynówny. Następnie przez ucho igielne i wąwóz lessowy powróciliśmy do autokaru, którym pojechaliśmy do Stalowej Woli na nocleg. Rano, po smacznym śniadaniu, udaliśmy się do Leżajska, gdzie obejrzeliśmy klasztor Bernardynów (bardzo podobny do naszego kalwaryjskiego). Z kolei pojechaliśmy do Łańcuta, gdzie zwiedziliśmy kompleks zamkowy. Obejrzeliśmy piękny zamek należący kiedyś do rodziny Potockich, wozownię, stajnie oraz storczykarnię, gdzie zachwycaliśmy się rzadkimi i ciekawymi okazami storczyków. Podziwialiśmy też kwitnące jeszcze ogrody pałacowe.  W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Mc Donald`s, aby coś przekąsić. Do Kalwarii wróciliśmy ok. 17:30.

Wycieczka była bardzo udana. Poznaliśmy wiele ciekawych miejsc, również miło będziemy wspominać nocleg i śniadanie w zajeździe Sezam. Czekamy z niecierpliwością na kolejną wycieczkę.

Dzisiaj jest: Wtorek
13 Listopada 2018
Imieniny obchodzą
Arkadiusz, Arkady, Brykcjusz, Eugeniusz,
Jan, Mikołaj, Stanisław, Walentyn

Do końca roku zostało 49 dni.