Home

Wycieczka do Wrocławia klas III gimnazjum

Email Drukuj PDF

Ostatnie chwile naszego pobytu w gimnazjum spędziliśmy wszystkimi trzema klasami na dwudniowej wycieczce od 28 do 29 maja 2019 roku do Wrocławia. Dla wielu z nas była ona pełna wrażeń i niezapomnianych wspomnień.

Wyjechaliśmy spod szkoły o godzinie 6:00 rano. Nasza podróż trwała niecałe pięć godzin. Podczas wycieczki oprowadzała nas przewodniczka. Pierwszym punktem było wrocławskie zoo. W ciągu czterech ekscytujących godzin mogliśmy zobaczyć wiele gatunków zwierząt z różnych zakątków świata, m.in. z Madagaskaru, Sahary czy Indonezji. Później udaliśmy się do położonej nieopodal Hali Stulecia oraz Ogrodów Japońskich. Tam zobaczyliśmy przepiękne rośliny, ryby koi i dowiedzieliśmy się co nieco o kulturze Japończyków. Kolejnym przystankiem na naszej trasie była Panorama Racławicka, przedstawiająca spektakularne zwycięstwo wojsk polskich pod dowództwem Tadeusza Kościuszki nad wojskami rosyjskimi dnia 4 kwietnia 1794 roku. Dzieło Wojciecha Kossaka i Jana Styki swoim ogromnym rozmiarem oraz dbałością o szczegóły zachwyciło wielu z nas. Zmęczeni, ale zadowoleni udaliśmy się do hotelu, w którym spędziliśmy noc.

Następnego dnia wyruszyliśmy znów na zwiedzanie Wrocławia, którego nieodłącznym elementem są krasnale. Na początku udaliśmy się na Ostrów Tumski. Tam ujrzeliśmy przepiękne kościoły, w tym gotycką katedrę św. Jana Chrzciciela, a po wejściu do środka zjawiskowe witraże i inne elementy charakterystyczne dla gotyku. Po półtoragodzinnym spacerze po Ostrowie, gdzie zobaczyliśmy ogrody biskupie, Most Tumski, pomnik św. Jana Nepomucena i kościół św. Idziego, czyli najstarszą zachowaną budowlę Ostrowa Tumskiego, udaliśmy się na Stare Miasto, a po drodze zatrzymaliśmy się przy Ossolineum. Na Starym Mieście każdy z nas mógł podziwiać znane na całą Polskę kolorowe kamienice wrocławskie. W jednej z nich znajduje się Muzeum Pana Tadeusza. Na rynku znajduje się również monumentalny ratusz, jeden z najlepiej zachowanych w Polsce. Po zwiedzeniu mieliśmy chwilę wolnego czasu, aby zakupić pamiątki w stoiskach na placu.

Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta w Centrum Edukacji Ekologicznej "Hydropolis” - dla wielu z nas była cenną lekcją o przyrodzie oraz dbaniu o środowisko. Dowiedzieliśmy się tam istotnych informacji na temat powstania wody na Ziemi, jej stanów skupienia, życia wodnego zwierząt, pierwszej podróży do Rowu Mariańskiego czy wraków statków. Wszyscy zdaliśmy sobie sprawę, że ważne jest oszczędzanie wody, ponieważ w przyszłości może jej zabraknąć oraz tego, że musimy ograniczyć wykorzystanie plastiku, gdyż za kilkanaście lat w morzach i oceanach będzie więcej plastikowych przedmiotów niż zwierząt. Ta lekcja, dzięki nowoczesnej formie wystawienniczej, zostanie w naszej pamięci na długi czas.

Po tych dwóch dniach pełnych nowych informacji i ciekawostek, udaliśmy się w drogę powrotną. Jestem pewna, że w przyszłości chętnie będziemy wracać myślami do tego wyjazdu.

Martyna Żak, kl. III a gimnazjum

Dzisiaj jest: Czwartek
18 Lipca 2019
Imieniny obchodzą
Arnold, Arnolf, Erwin, Erwina, Kamil,
Karolina, Robert, Roberta, Szymon,
Unisław, Wespazjan

Do końca roku zostało 167 dni.